.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انقراض نسل ماهيان خاوياري در درياي خزر
فرمانده يگان حفاظت آبزيان شيلات گيلان از انقراض نسل ماهيان خاوياري درياي خزر خبر داد و گفت: در دو ماهه امسال بيش از 44 كيلوگرم خاويار خوراكي و بيش از 38 كيلو گوشت ماهي خاوياري از صيادان غيرمجاز در گيلان كشف شد.

فرمانده يگان حفاظت آبزيان شيلات گيلان از انقراض نسل ماهيان خاوياري درياي خزر خبر داد و گفت: در دو ماهه امسال بيش از 44 كيلوگرم خاويار خوراكي و بيش از 38 كيلو گوشت ماهي خاوياري از صيادان غيرمجاز در گيلان كشف شد.
  
 
به گزارش خبرگزاري فارس ، حميد پيرقديمي در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران با بيان اين‌كه عده‌اي از صيادان غيرمجاز از اعضاي شركت تعاوني غيرفعال هستند اظهار داشت: تعدادي از صيادان غيرمجاز اعضاي شركت تعاوني‌هاي غيرفعال در قالب 2 تا 3 نفره با تهيه قايق، اقدام به صيد غيرمجاز ماهيان خاوياري مي‌كنند كه بايد هرچه زودتر وضعيت شركت‌هاي تعاوني فعال و غيرفعال مشخص و بحث ساماندهي آنان به صورت جدي‌تر دنبال شود.
وي با بيان اين‌كه مسئولان بايد از ملاحظه كاري در امر ماهيان خاوياري خارج شوند گفت: در گيلان هيچ نوع مسئله مجهولي وجود ندارد و فقط همت مسئولان را مي‌طلبد كه بايد مسئله آبزيان را جدي بگيرند و در اين زمينه همه مسئولان ذي‌ربط استان مسئولند.
پيرقديمي در ادامه افزود: در حال حاضر هر كيلوگرم خاويار حدود 500 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و شبكه‌هاي توزيع خاويار با استفاده از ضعف سيستم، به صورت غيرمجاز مشغول فعاليتند و براثر اين فعاليت نسل ماهيان خاوياري درياي خزر روبه انقراض است.
وي با اشاره به اقدامات يگان حفاظت گفت: با توجه به حضور فعال پرسنل يگان در دريا و با رويكرد جديد عملياتي، جلوي بخش بزرگي از صيد غيرمجاز گرفته و بازار براي فروش ماهيان غيرمجاز ناامن شد.
فرمانده يگان حفاظت آبزيان شيلات گيلان اضافه كرد: از آنجا كه خاويار در انحصار دولت است، صيد غيرمجاز ماهيان خاوياري خلاف است. خاويار مي‌تواند براي كشور ارز آور باشد و براي جلوگيري از صيد غيرمجاز، بايد براي اشتغال صيادان غيرمجاز تمهيداتي انديشيده شود.
وي خاطر نشان كرد: يگان حفاظت خدمتگزار مردم است و در راستاي حفاظت آبزيان براي نسل‌هاي آينده، از هيچ تلاشي فروگذار نيست.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.067 seconds.